Hoe dien ik een klacht in?

Een klacht betekent dat u ergens ontevreden over bent. Dingen zijn niet gegaan zoals u verwacht had. Een klacht kan overal over gaan, bijvoorbeeld over de gang van zaken bij een overplaatsing, over de bejegening door het personeel of over het eten. U kunt ook een klacht hebben over een gedwongen ontslag of over de omgang met uw medische gegevens.

U kunt aan degene waarover u een klacht hebt uw klacht vertellen. Een gesprek met die persoon is meestal de snelste manier om tot een oplossing te komen.

Helpt een gesprek niet, dan kunt u het hogerop zoeken. U gaat met uw klacht bijvoorbeeld naar het afdelingshoofd, de manager of de directie. U kunt daarvoor een voorbeeldbrief gebruiken.

U kunt uw klacht ook voorleggen aan de klachtenfunctionaris van de instelling, op de website van de instelling waar u wordt behandeld staat hoe u dat doet.

Klachten over dwang kunt u tevens indienen bij de klachtencommissie, 
op de website van de instelling waar u wordt behandeld staat hoe u dat doet.

Wordt u vanuit huis behandeld, lees dan hier verder wat u zelf kunt doen of ondersteuning vragen via de helpdesk.


Bent u opgenomen dan kan de pvp kan u ondersteunen bij het indienen van een klacht. Lees hier meer.
Of bekijk hoe de pvp kan helpen.

Bent u ontevreden over de ondersteuning van een pvp? Kijk dan hier wat u kunt doen.

PRINT DEZE INFORMATIE